A preocupación ambiental xa impregna o mundo do cinema

A preocupación ambiental xa impregna o mundo do cinema

David Baute (Ficmec): A preocupación ambiental xa impregna o mundo do cinema Madrid (EFEverde).- A preocupación ambiental calou e impregna o mundo do cinema e a produción de documentais e películas de ficción “eco” crecen cada ano, asevera David Baute, director do Festival de Cinema Ambiental de Canarias (Ficmec), cuxa vixésima edición se celebrou en

David Baute (Ficmec): A preocupación ambiental xa impregna o mundo do cinema

Madrid (EFEverde).- A preocupación ambiental calou e impregna o mundo do cinema e a produción de documentais e películas de ficción “eco” crecen cada ano, asevera David Baute, director do Festival de Cinema Ambiental de Canarias (Ficmec), cuxa vixésima edición se celebrou en Garachico (Tenerife).

Mais información sobre cinema na sección CINEMA DE XORNAL GALEGO, TODO O CINE EN GALEGO

“Este é un ano especial para o Ficmec -o decano deste tipo de certames en España- porque son vinte anos de festival, un tempo no que tivo un percorrido moi intenso” desde o seu nacemento no Puerto de la Cruz da man de Cesar Manrique e Pepe Dámaso, e o seu posterior traslado a Garachico, explica Baute en entrevista con EFEverde.
Durante este tempo, conta o director, consolidouse unha programación cinematográfica solvente, tanto de ficción como documental -con case unha trintena de producións de grandes directores en 2018-, moitas delas, como “Anote”s Ark” -coa que se inaugurou o Festival- ou “Wild Relatives”, estreas absolutas en España.
Desde o pasado venres 25 de maio proxectáronse case unha trintena de filmes nos que se abordaron cuestións como o cambio climático, a loita contra as grandes corporacións contaminantes en países como Kenia, o reto da xenética, os cultivos e as sementes, o avance urbano, ou os malos tratos animais.
A súa celebración en Garachico, un pequeno municipio duns 5.000 habitantes no norte de Tenerife, dota a este certame dunha atmosfera especial, non en balde trátase dun lugar “onde se conserva o medioambiente como o patrimonio e cremos que é unha boa casa para o mellor cinema ambiental”.
Baute móstrase convencido de que o cinema é unha fantástica ferramenta para concienciar sobre a situación do Planeta, pero non a única, e por iso o Ficmec complétase con actividades paralelas, con talleres, conferencias ou exposicións que fan que “todo o que veña, poida vivir unha semana de conciencia ambiental”.
Boa mostra diso é a feira de agricultura ecolóxica ou a sección “Vulcania”, que permite -cada ano- volver a vista cara ao mundo dos volcáns, “unha realidade á que unhas moitas ocasións os canarios démoslle as costas” ou Xogando en Verde sobre videoxogos responsables.
A poucas horas de que se coñeza o palmarés, Baute non dá pistas sobre as producións favoritas, pero destaca que se logrou programar grandes películas na liña que define ao festival, a relación do home coa natureza, unha temática coa que o público que agarraches cada ano identifícase e se fideliza cada vez máis.
“Lembro os primeiros anos cando o festival empezou e apenas se conseguían películas de ficción”, mentres que hoxe en día “hai unha produción brutal na parte documental de temática ambiental”.
Cada ano pódense estar a producir en España 20 ou 30 documentais sobre a materia e centos a nivel internacional” algo que, salienta, “era impensable hai uns anos” e que fixo destas cuestións “uno dos xéneros máis fortes no mundo do cinema”, asevera Baute.
Por iso sostén que é unha ferramenta esencial para crear conciencia e pon como exemplo a Garachico, onde co paso dos anos notouse rapidamente como a xente se ha ido sensibilizando con pequenas cousas e hoxe, a súa poboación ten unha sensibilidade ambiental que non había fai uns anos en cuestións como o transporte ou o uso de plásticos.
Ao final, relata, os festivais “son como unha mirada ao mundo, non só de crítica e protesta do que estamos a facer á nosa contorna senón a proxectos que fan que a xente reaccione” e pense que “pequenos xestos poden cambiar o mundo”.
Para a próxima edición, o reto é “manter unha boa programación” e expandir o festival a toda Canarias, máis aló das chiscadelas dos últimos anos con accións en Lanzarote e A Palma.
Para iso o Ficmec lanzará, tras esta edición, o proxecto “cinema móbil”, que mediante unha furgoneta -dotada con paneis solares- percorrerá Canarias despois do festival, sobre todo as zonas rurais, proxectando películas ambientais todo o ano. EFE

Autor

Xornal Galego
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.

Autor