Fenómeno rupestre esquemático unha liberación da realidade

O desenvolvemento do esquematismo na arte prehistórica foi interpretado como unha liberación da realidade, como consecuencia da aparición de rexións máis maduras. Esther R. | Xornal Galego   Tamén o mellor manexo de utillaje metálico favorece o traballo da roca, cobrando importancia e protagonismo as insculturas, até o punto que os petróglifos nórdicos seguen facéndose

O desenvolvemento do esquematismo na arte prehistórica foi interpretado como unha liberación da realidade, como consecuencia da aparición de rexións máis maduras.

Esther R. | Xornal Galego

 

Tamén o mellor manexo de utillaje metálico favorece o traballo da roca, cobrando importancia e protagonismo as insculturas, até o punto que os petróglifos nórdicos seguen facéndose até períodos históricos.

Esta arte rupestre esquemático tivo o seu gran desenvolvemento na Península Ibérica, en canto a pintura e gravados, pero tamén se estende por toda a franxa atlántica, desde Portugal a Noruega, estando tamén presente ao leste de Francia e o norte de Italia.

Toda a Península Ibérica posúe xacementos de arte rupestre esquemático, predominando nas zonas montañosas onde se concentran cúmulos de roca. No entanto, ten paralelismos non rupestres en zonas chairas, que ven reflectidas na cerámica decorada, a decoración de megalitos, a arte moble, etc; tendo que considerar numerosas culturas rexionais diferentes. Con todo, nesta zona o fenómeno esquemático corresponde ao terceiro milenio antes de Cristo, sobre todo ao Calcolítico, comezando o seu declive na Idade do Bronce.

Os gravados escandinavos, en cambio, adoitan estar presentes en rocas alisadas debido á erosión glaciar, sendo de gran tamaño e os seus temas predominantes son de guerreiros e barcos. Os petróglifos escandinavos xorden na Idade de Bronce, en torno ao 1600 antes de Cristo, e perduran até o ano 100 da nosa era.

Unha das primeiras zonas de arte rupestre coñecidas no mundo é a provincia dos Alpes franco ? italianos. A maioría son da Idade de Bronce, aínda que perviven até a Idade de Hierro. O tema que predomina neles son a figura humana, a caza do cervo, o cabalo e os signos ancestrais.

Nos Alpes Marítimos de Francia, especificamente no Val das Marabillas, resalta a figura do touro en varías tipoloxías, onde tamén resalta un expresivo personaxe coñecido como ?o feiticeiro?, que está armado con dous puñais; permitindo calcular unha datación principal no Bronce Antigo.

Esther R.

Autor

Xornal Galego
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.

Autor